...260; Äntligen Vackert Väder!...

Äntligen Vackert Väder!
Det kom i form av dramatiskt inrullande molnmassor, blixtar och dunder samt svalkande vindar.
Efterlängtat!
 
Nu är det väl inte ovan nämnda väderlek som i gängse mening kallas för vackert väder, men tro mig; efter vad som känts som 296 dagar av oupphörligt solsken och 30 plus (hittar inte "plus"-tecknet på mitt engelska tangentbord!) samt en luftfuktighet av särdeles oangenämt slag så är det bokstavligt talat, och enligt min mening, en helt adekvat benämning!
 
Sprintade ner mot stranden så fort jag hörde mullret i fjärran.
Naturligtvis med kameran i högsta hugg!
Även bildligt talat bjöd Moder Natur på vackert väder...
Jag tycker det är galet vackert när himlen antar en sådan där olycksbådande blå färg och havet blir alldeles stilla i förberedelse på vad som komma skall. I väntan på...Färgerna liksom hjälper varandra till fulländning...Love it!
Hur dom där små människovarelserna vågade gå nere på platta stranden, med åska och blixtar på bara armlängds avstånd, övergår mitt svenska förstånd... Dessutom verkar dom, av bildföljden att döma, spankulera fram och tillbaka; helt i oordning! Crazy people!
 
En liten regnskur bjöds det på också minsann; i ungefär 4 minuter, och efter kanske en halvtimme hade det hela dragit förbi.
Vackert så länge det varade...
 
No Worries/Titti
 
 
2 kommentarer publicerat i Allmänt, Livet, Personligt;
Taggar: Australien blogg, Blogg Australien, Expat Blogg, adelaide blogg, foto australien, nikon coolpix 610
#1 - - Anneli:

Å vad fint du har det!

Jag vet känslan av att sakna Svedala men en strandpromenad skulle inte vara så illa i dina vackra omgivningar.

Ha en fin dag och tack för din kommentar på min blogg!

Kram, Anneli

Svar: Tack, och tack själv för din kommentar på min blogg!Nej, mina strandpromenader är inte så pjåkiga...
Kram/Titti
Titti

#2 - - väderprognoser - väderkarta.se:

Ha en fin dag!

Svar: Tack, och tack det samma!Titti
Titti