...263; Morgonpromenad...

"Very sunny and hot tomorrow...", meddelade väderprognosen igår.
 
Och, ja, det stämde nästan.
Tror minsann dom glömde tillägget "extremely humid".
Som tur var missade dom på en liten punkt till och den upptäckte jag, till min glädje, när jag slog upp mina blå i morse; mulet!
Morgonpromenaden blev behagligare än förväntat, dessutom blir ljuset och färgerna så mycket vackrare.
Flippisarna parkerade; dom sjunger på sista versen men än duger dom till att transportera mig de 100 stegen från Huset I Förorten och ner till Stranden...
Kändes som att regnet hängde i luften men det var bara önsketänkande från min sida...
Fast jag ibland känner att jag ledsnat på sand, strand och snäckor (vem kunder väl ana det??!!) så måste jag hålla med mig själv om att det är otroligt vackert och rogivande att gå där och lulla... Det är kanske lullandet förresten som står mig mest upp i halsen (vem kunde väl ana det??!!)...
Ständigt dessa måsar... Jag tycker ju inte ens om fåglar!
De här små pippisarna är dock ganska söta, på avstånd, men både fega och snabbfotade, så det gäller att fota snabbt... tjipp-tjopp; där kom lite Göteborgshumor, alldeles spontant och småskojsigt!
Snäckor, så klart. Nya kameran har en närbildsfunktion, då kan man inte zooma in utan "måste" nästan snudda vid det tilltänkta föremålet. Tur att man är vig och böjlig...nå väl; allt går om än med lite pustande och stånkande!
Idkade snäck-lek för några dagar sedan. En får roa sig så gott en kan...
Lekte "Följa John" med en mås-rackare. Han, det vill säga John, fattade inte riktigt vad jag höll på med och var inte ett dugg sugen på att "Följa Titti", så det roliga varade inte så länge... Men det var lite roligt så länge det varade...
Nu har det hunnit bli eftermiddag här i Landet Långt Bort, molnen har skingrats och det är bastuvärme utomhus. Ångbastu.
Gardinerna är fördragna och ac´n står på full sprutt.
 
Min allra käraste syster-yster skrev på mitt insta-konto ("tittisinsta"; lika fantasifullt som namnet på den här bloggen,,,jösses, bättre kan jag ju egentligen!) att hon längtar efter mig och att därhemma snöade det på tvären.
Längtar efter dig, och snö på tvären, också!
Snart så!
 
PS 1; TACK för alla fina kommentarer, både på blogg och fb-sida. Precis vad jag behövde, och behöver, nu när jag har lite pyspunka... Pöss!
PS 2; Jag är inte ensam om pyspunka-och-hemlängtansyndrom just nu --> min bloggkompis Gabriella i Sydafrika lider av samma sjuka; www.taby-kapstaden.blogspot.com.au
DS.
 
No Worries/Titti
 
#1 - - Oslofru:

Vilka underbara miljöer att gå en PW på :)

Svar: Eller hur; verkligen njutbart!Ha det gott!/Titti
Titti

#2 - - Gabriella:

Ja tänk vad skönt och mysigt det hade varit med en grå, kall och regnig promenad i en grön skog! Nej förresten den behöver inte ens vara grön! En kall och fuktig skog i brunt och grått och lite härligt snöblask på det hade ju suttit fint! Långärmad tröja, fleece, regnjacka, långfillingar, långbyxor, strumpor, raggsockar, gummistövlar, mössa och vantar! Det hade varit grejer det! :)

Svar: Eller hur...åtminstone i tanken. Fast även i verkligheten!Kram/ Titti
Titti

#3 - - JoY:

Fina havsbilder och gillade skarpt snäckbilden.
Att gnistan inte innfinner kan jag också hålla med om. Är det vädret som jag kan skylla på eller är omställningen efter våran långa höstresa? Ja vet inte men det är övergående. Snart kommer våren och dagarna blir ljusare.
Kram Yvonné

Svar: Tack, gillar också snäckbilden skarpt!ja, det där med gnistan...den fladdrar lite i bland, men återkommer ju.
Kram/Titti
Titti

#4 - - Anonym:

Ja, snart ses vi igen😘 Och här snöar det ff otroligt nog! Kram

#5 - - Cecilia:

#4 var din alldeles egna lillasyster!😉Men det förstod du nog ändå!