...146; Bruten överenskommelse...

Vi tog ett gemensamt beslut.
I år igen.
Inga julklappar.
Senaste årens fantastiska resor har ersatt paketutdelning oss emellan.
Döttrarna får, så klart; vissa saker är gjutna i sten!
 
Årets resa, roadtrip, börjar i morgon.
Den kommer ta oss ut ur South Australia och in i Victoria.
Längs Great Ocean Road kommer vi, sakta men säkert, snirkla oss sydost och slutmålet heter Melbourne.
Eller rättare sagt höjdpunkten, för vi skall ju samma antal kilometrar; 800, hem igen.
 
En natt i Robe, två i Portland, en i Apollo Bay och sedan tre övernattningar i Melbourne.
Hemvägen går inte via kusten utan inlandet.
Där är en hotellnatt bokad; i Eucheca, vid Murray River.
Förmodligen kommer vi bo ytterligare en natt någonstans innan vi anländer hemmets lugna vrå igen. 
Var vet vi inte ännu, men det löser sig...
 
Great Ocean Road anses som en av världens vackraste och mest sevärda vägar!
Gissa om det kommer fotograferas; vatten, klippor, fyrar...
 
"Vi måste verkligen se till att stanna lite nu och då; när vi ser något häftigt, för att ta kort.", sa jag till min co-pilot idag på eftermiddagen.
Han höll med till, till fullo.
Sedan sa han... "Åh, jag funderar på något..., jag vet inte hur jag skall göra..."
 
När han såg min något frågande och lite oroliga min försäkrade han att det "inte var något farligt:"
 
Det kröp fram att han har köpt julklapp; inte bara en utan 3 stycken, till mig!
 
"Något som är kul och bra för oss bägge, men som jag tror du kommer använda mest!"
 
Vem höll på att förgås av nyfikenhet vid det laget?!
 
Funderandet som gav maken sådant huvudbry var att han inte ville vänta till självaste julafton...
Tänk, det behövde han inte heller!
 
Tiddelipom och Tiddelipej; titta vad Tomten hade till mig!!!
 
 
Jag måste varit extremt snäll under året som gått!
Stativ, nytt fantastiskt objektiv OCH... fotokurs!
 
Tack, bästa "Tomten"!
 
 
Var ju tvungen att prova, på en gång! Närbild; check!
Kortograferade det jag såg från vår terass, där och då; 
 
 
 
Väldigt, väldigt glad att min co-pilot bröt vår överenskommelse!
Jag har dock hållt fast vid vårt gemensamma beslut...
Vilket just nu känns lite si så där...
 
Micke; du får spela hur mycket TV-spel du vill; God Jul!
 
Ooops, vad lovade jag nu?
 
No Worries/Titti
 
Det kan hända att det blir "blogg-torka" närmsta veckan; jag kommer vara fullt upptagen med såväl "roadtripande" som  stativ- och objektiv justeringar och ni; ni kommer vara fullt sysselsatta med paketinslagningar, nötknäckande, vinterpromenader och glöggsmuttande...
Merry X-mas!
 
 
3 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Australien, Fotografering Fotoskola, Melbourne, great ocean road, kamrastativ, roadtrip
#1 - - Agneta:

Det är väl inte så lätt för tomten att komma i rätt tid så som ni flackar och far. Vilken tur att han inte kom ihåg vad ni lovat varandra när det gäller detta. Vi har för första gången på många år bestämt att ge varandra julklapp.
Vilken resa ni kommer göra det ska bli så spännande att få höra och se vad ni upplevt denna gång. Önskar er en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR

Svar: Stor julkram!
Titti

#2 - - JoY:

Att ha bloggtorka är helt ok, speciellt när ni ger er iväg på semester. Själv har jag den torkan lite då och då, speciellt när det är mörkt och jobbet kallar hihi.
Det var en bra Tomte som kom förbi med fina saker, bilderna ser jättefina ut och ni får säkert en hel del att fota under resan också.
Nu ska här kokas risgrynsgröt, bäst att vara förberedd ifall HooHooHooTomten kommer tidigare även här.
Trevlig 4:e advent och godjulresa.
Kram Yvonne

#3 - - Gun-Britt Peräläinen:

God Jul & Gott Nytt År ! Ha en trevlig resa som vi hoppas få höra mycket om sen.
Gun -Britt

Svar: Tack så mycket & Tack Det Samma!
Titti
Titti