...280; Seeeeegt internet...

Det får bli en, ofrivillig, paus i bloggandet. Orsaken stavas 's-e-e-e-g-t internet. Trist, men inte mycket en kan göra åt det.

Alltså får resten av vår fantastiska Outback-tripp med Uluru vid solnedgång och soluppgång samt Miss Cho's små bravader vänta. Minst en vecka skulle jag tro...

Vi har i alla fall flyttat ut, lämnat Huset Vid Stranden; allt vårt bohag är nu på väg via flyg och båt till Sverige. 
Sista dagarna här i Landet Långt Bort bor vi mitt inne i Adelaide; lite cityliv känns helt rätt och ganska så lyxigt som avslutning på dessa två år. Blir väl några inlägg om det också, vad det lider...

I alla fall; bredbandet här i vår etagelägenhet är av sytrådstjocklek...
Via paddan går bra att blogga men då kommer inte bilderna vara som jag vill ha dem, och det tycker jag inte går för sig...

Tre dagar kvar...innan vi lämnar expat-livet och den overkliga verkligheten och kliver tillbaks in i den verkliga verkligheten.

Fem och ett halvt år utomlands...hur har det förändrat mig och oss? 
Hur mycket har Sverige förändrats?
Vi har ju för all del varit hemma varje sommar, under några intensiva veckor, samt läst svenska nyheter och hållt oss a jour via fejjan och insta; och på så sätt hängt med i stora drag... Frågan är bara hur mycket vad gäller mindre men lika viktigt vardags-och livsinnehåll vi missat?
Massor är min gissning! 
Tål att grunnas på, saker och ting måste få bearbetas och falla på plats; så det blir nog några inlägg om det också innan säcken är ihopknuten och bloggen ska sägas hejdå till...

Men...nu blev det en massa bokstäver igen; jag skulle ju bara skriva att internet är toksegt och datorn vill ha bättre bandbredd för att leverera... Hörs om cirka en vecka alltså, until then...

...No Worries/Titti