...188; Borta bra men hemma bäst...

Efter drygt arton timmars flygresa, fördelat på två, är jag nu hemma igen.
Jag har varit hemma i nästan 3 veckor och nu är jag hemma igen.
Hemma och Hemma.
Where ever I lay my hat; that`s my home!
 
Är ju så lyckligt lottad att ha två "hemma"; ett i den verkliga verkligheten (Sverige) och ett här i den overkliga...
Lämnade ett 2-gradigt, mulet och isande kallt vår-Sverige på torsdagseftermiddagen och landade in i ett ljummet 20-gradigt höst-Australien i fredags kväll.
Maken, som tog emot med öppna armar på flygplatsen, tyckte det var kyligt; trots jacka, medan jag njöt av den ljumna kvällen!
Man vänjer sig; han hade ju trots allt varit tillbaka här  i Landet Långt Bort en hel vecka efter en kall arbets-sejour i Svedala!
 
Jetlagen har stått mig bi under helgen; där handlar det inte om att vänja sig utan om att gilla läget!
Natten till söndagen var jag vaken mellan halv 4 och strax efter 6 på morgonen; läste lite, filosoferade en del och somande så småningom om.
Blev väckt mitt på blanka förmiddagen, klockan 10; när hände det senast?, av min co-pilot som hade bakat scones och bryggt kaffe.
Söndagsfrukost de luxe, på terassen; 22 plusgrader och växlande molnighet.
Super De Luxe!
 
 
Har hunnit med både strandinspektion; jo.då allt var på plats och sig likt, samt en härlig "powerwalk"/löprunda!
 
 
 
 
 
Jo, som sagt; eder egna lilla luxurywife är hemma igen!
Lite tjockare (tack för det semlorna!), lite blekare men oändligt mycket lyckligare och gladare i själ och hjärta; tack finaste döttrarna, tack alla goa vänner och bekanta!
 
Idag är det måndag och "Tuttan" har hunnit svinga både dammsugarslang och mopp.
Allt är som vanligt... här i den overkliga verkligheten. 
Hemma.
 
No Worries/Titti