...219; Semaphore Surfers...

Vädret i söndags startade så bra; med regn och mulet, precis som vi önskat och prognosen utlovat!
IKEA och Marabou-choklad stod överst på schemat, därefter en eftermiddag i chokladätandets och filmtittandets tecken...
Regnet skulle strila ner så mysigt utanför fönstren och vi kura ihop oss där innanför.
 
När vi klev ut från det Blå-Gula templet hade molnen skingrats och regnet dragit sin kos; solen sken och vinden ven.
Vi blev nästan lite besvikna, det gick inte enligt plan A...
Maken hittade dock snabbt en "Footy"-match (australisk fotboll) på TV:n som var världsviktig att följa, och jag drog som en avlöning ner på stranden med kameran i högsta hugg!
Alla nöjda; plan B fungerade galant!
 
Det ser ju så häftigt ut!
Vågorna, vinden och vindsurfarna!
Fram och tillbaka mellan vågbrytaren och Semaphore-piren for dom; drygt 1000 meter varje vända.
Jag fick nöja mig med att vandra fram och tillbaka, på stranden, i sanden...
 
 
 
Alla var iklädda såväl våtdräkt som hjälm; förståndiga typer dom där!
Några hade Go-Prokameror monterade fram på hjälmen; kan knappt ens föreställa mig vilka häftiga bilder dom tog..
Är dock ganska belåten med de jag (och min kamera) åstadkom från strandkanten; ...surt sa räven ;-)!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Åh, lite sugen blev jag allt! 
Hm, vad kostar en bräda egentligen...?
Är det någonsin rea på hjälmar, och är våtdräkterna här i Landet Långt Bort verkligen hajsäkra?
Kan man svepa in en Nikon D3000 i gladpack och fästa på hjälmen eller måste man införskaffa en Go-Pro?
 
Så många frågor...
 
I vilket fall som helst så mörknade det vid 18-tiden; vi låtsades som om det regnade och ågnade oss åt filmtittande.
Kanske slank det även ner en och annan chokladbit i de Sahlbergska magarna.
Sjön (och sport och surfing) suger ju som bekant...
 
No Worries/Titti
 
 
 
 
2 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Adelaide, Australien blogg, Blogg Australien, Surfing
#1 - - Anonym:

Det är bara bra att du inte har någon Go-Pro då skulle jag vara nervös och inte våga se bilderna. Nu kan jag njuta av bilderna i stället. Kram

Svar: Ha ha, ja det kanske är bäst så... ;-)!
Titti

#2 - - Maria:

Wow vilka fina bilder! Ser ju onekligen härligt ut.

Svar: Ja, visst gör det! En blir lite sugen... 😃
Titti