...212; Den Bästa Dagen...

Vart tog den söta lilla tiden vägen? Ingen som vet, ingen som vet...
 
Nästan hela sommaren har passerat och jag har inte skrivit en rad, inte en endaste bokstav, sedan 24 maj.
Nu heter ju bloggen "Australien Enligt Titti" och där har jag ju inte befunnit mig på nästan 12 veckor; cirkus 85 dagar, så egentligen är det ju logiskt att det varit "tyst i rutan"...
 
Nå väl; det kliar i fingrarna...på`t igen ba`!
 
Det är fortfarande svensk mark som gäller; dom sista skälvande veckorna, men eftersom jag blivit något litet äldre och i förlängningen av det kanske även en gnutta klokare så blir det ändå några rader nu.
 
Bara att stoppa ner handen i minnesburken som är fylld av möten, dofter, smaker och upplevelser från Sommaren i Sverige 2015!
 
Se där ja; titta vad jag drog upp; "Den Bästa Dagen"
 
HIPP HIPP HURRA FÖR MIG PÅ MIN 50-ÅRS DAG!!!
 
 
Helt ärligt min allra bästa födelsedag, någonsin!
 
Omgiven av min älskade familj, min allra käraste syster och hennes familj samt fina vänner, därtill belyst av den där himmelska strålkastaren som större delen av sommaren ditintills befunnit sig på annan ort... 
Den Bästa Dagen.
 
Sång, rosor, prinsesstårta och kaffe på sängen startade bemärkelsedagen; man tackar!
 
 
Kalas-partajet gick av stapeln (hos fina vännerna) i en, till pub & matsal ombyggd, lada ute på "bonn-vischan"; ett fantastiskt ställe det där Östergården! 
 
 
 
Helt utan baktanke visade det sig; rättare sagt kom jag på 2 dagar innan kalas-partajet och kunde använda i mitt välkomsttal, att alla gästerna hade något gemensamt; något de hade upplevt tillsammans, men var för sig.
Samtliga hade hälsat på oss i Indien och fått uppleva detta kontrasternas färgfyllda, irriterande, inspirerande, frustrerande och fascinerande jätteland!
 
Bubbel i glasen, roligaste 5-kampen och den mest ego-trippade tipsrundan någonsin (påhittad av Tittiluttan; som dagen till ära raskt döpte om sig till "Jubiluttan", alla frågor handlade enbart om undertecknad. Ego; ja visst, helt tillåtet en dag som denna!) inledde det som sedan övergick i grill-kalas-partaj i skenet från 3 handsmidda jätteljuskronor.
 
Vackra, roliga och känslofyllda tal, laddade med kärlek, framfördes av min co-pilot, av fantastiska döttrarna, av min allra käraste syster och utav min vapendragare på Världens Bästa Akutmottagning.
Jubiluttan skrattade, njöt och fällde en och annan liten tår; ty hon är inte bara egotrippad, något äldre och en gnutta klokare utan även en känslosam och vän liten varelse...
 
Firade i dagarna 4; födelsedagsafton, födelsedag samt både annandag- och tredjedag födelsedag; helt enligt Filifjonkans koncept om födelsedagsvecka!
 
Återstår bara att hålla tummarna och hoppas att di däringa jänkarna släpper in en renskrubbad, koffein- och champagnefylld, safir- och guldrosebehängd, manikyrerad och tatuerad (se där ja!!) Jubilutta i "The Big Apple"...
 
Tusen miljoners TACK familjen, syster-yster och vänner för en fantastisk, underbar, rolig och kärleksfylld födelsedag!
Den kunde omöjligt ha varit bättre.
Kärlek!!!
 
 
 No Worries/Jubiluttan