...97; I Sea a Star...

Liten onsdagsrapport från den australiska förorten...
Mycket bättre väder idag; stormen och den efterföljande blåsten har dragit förbi och är ett minne blott.
Redan tre dagar sedan vi kom hem från Nya Zealand, tiden går fortare här på något vis...

Tvätten är tvättad, golven dammsugna och en del av strykningen avklarad...
Suck, ett slit att vara hemmafru!

Dock har dagen idag mest bestått av trevligheter.
Allra först en härlig en-timmes promenad längs både gångväg och strand.
Tog en liknande sväng igår och lyckades utöka snäcksamlingen lite grann...




Har aldrig riktigt tänkt på att det heter 'sjösträrna' på svenska men 'starfish' på engelska.
Borde ju rimligtvis heta 'seastar'...
I Sea a Star.... 

Sedan fika och 'catch-up' prat med min svenska vän Ingrid, därefter besök på  'LaLeeCo Skin & Beauty'. Ögonfrans-och brynfärgning.
Sommaren står ju och stampar runt hörnet så lite extra piffning skadar ju inte...
Trettio dollar fattigare och tjugo minuter senare är fransarna svarta och brynen brunare.
Come on, summer; I'm ready!

(Kommer aldrig glömma den gången maken var på mässa i Paris och jag skulle flyga ner och sammanstråla med honom för ytterligare några dagar tillsammans i Frankrike.
Kvällen innan avfärd hade jag och yngsta dottern 'skönhetsdag' hemma i Norrtälje. Förutom ansiktsmask och gurkskivor på ögonen samt fruktsallad och avslappningsmusik skulle vi färga fransar och bryn på varandra.
Det är dumt att använda svart färg på brynen...
I alla fall i tio minuter.
Åkte till Paris med två kolsvarta skogssniglar ovanför ögonen.

Micke gjorde stora ögon och försökte hålla sig för skratt.
Jag låtsades som om det regnade.)

När jag kom hem funkade internet och wi-fi igen, precis som det var utlovat! 

På fredag ska det bli 30 grader enligt väderleksrapporten, då kan jag gå där på stranden, bakom mina solglasögon och vara mig själv.
Vifta med mina svarta fransar och höja ett och annat brunt ögonbryn åt de underliga varelser som spolats upp ur havet...

Med stråhatt på huvudet och sjal runt halsen kommer jag känna mig som en Star.
A beach Star...

No Worries/Titti

0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Australien, hemmafru, sjöstjärna, starfish, strand